Er zijn de afgelopen dagen diverse meldingen binnengekomen van huurders die de huur betalen per AcceptEmail. Meerdere huurders geven aan dat ze de mail om de huur te betalen niet hebben ontvangen. Dit probleem speelt bij huurders die gebruikmaken van een Microsoft-account (Outlook, Hotmail, Live of MSN). Door een verandering in de regels bij Microsoft, hebben gebruikers met een gratis gebruikersaccount namelijk minder opslagruimte.
Er is minder opslagruimte voor de mail
Gebruikers met een gratis account hebben recht op 15 GB opslagruimte voor de mail en 5 GB voor OneDrive. Sinds kort is het echter zo dat de bijlage van een mail in OneDrive wordt opgeslagen, waardoor er minder opslagruimte voor de mail zelf is. Als de limiet van 5 GB voor OneDrive is overschreden kunnen mails niet meer worden ontvangen.
Het opschonen van de mailbox kan helpen
Mocht u gebruikmaken van een gratis Microsoft-account, let er dan goed op dat u voldoende opslagruimte beschikbaar hebt. Heeft u niet voldoende ruimte en komt er geen mail meer binnen? Dan kan het opruimen van de mailbox helpen. Het verwijderen of op een andere plek opslaan van mails met een grote bijlage is hierbij belangrijk.
Wij kunnen de AcceptEmail niet nogmaals versturen
Heeft u de e-mail niet ontvangen? Dan vragen wij u om de huur handmatig naar ons over te maken. Wanneer u de mailbox opschoont, ontvangt u de AcceptEmail volgende maand hopelijk wel weer. U kunt er ook altijd voor kiezen om de huur per automatische incasso te betalen. Wij incasseren de huur dan op de 1e van de maand automatisch van uw rekening. Het machtigingsformulier voor automatische incasso vindt u hier.