Onderhoud voor- en na een verhuizing

Vanaf begin maart werkt Beter Wonen samen met vaste onderhoudspartners in het mutatieproces. Dit is het onderhoud van woningen na een verhuizing en voordat een nieuwe huurder de woning kan betrekken.

Doelen
Met deze vaste onderhoudspartners maakten wij afspraken over het onderhoud van onze woningen. We gaan een langdurige samenwerking aan met hen en we dragen met elkaar zorg voor: meer tevreden klanten, een goede kwaliteit van de woningen, efficiëntie en het beter in de hand houden van de kosten. Het resultaat van een nieuwe manier van werken. Onze partners zijn allemaal lokale bedrijven die graag bijdragen aan onze missie ‘trots wonen in Almelo’.

Door de coronacrisis konden wij helaas deze samenwerking in maart niet starten zoals wij bedoeld hadden. Vanaf nu verrichten wij dan toch de vooropnames en het mutatie onderhoud samen met onze partners.

Inspectie-app
Vanaf 15 juni voeren onze opzichters een voor- en eindopname uit met behulp van de inspectie-app. Als u uw woning heeft opgezegd, loopt u samen met onze opzichter bij een vooropname door de woning. In de inspectie-app noteert hij precies wat er nog moet gebeuren voordat u verhuist. U ontvangt hier vervolgens een overzicht van per e-mail of post.

Nieuw
Deze manier van werken is voor ons nieuw. Er gaan in het begin mogelijk nog dingen mis. Die verbeteren we direct zodat het de volgende keer goed gaat. Wij geloven erin dat wij u als huurder beter van dienst zijn met deze nieuwe werkwijze en de samenwerking met vaste partners.