Een verstopt toilet, wastafel die niet meer leeg wil lopen, doucheputje dat overstroomt: allemaal vervelende problemen die met het riool te maken hebben. Wanneer u een onderhoudsabonnement bij Beter Wonen heeft afgesloten, zijn dit problemen die wij voor u oplossen. U hoeft dus niet, op uw eigen kosten, een ontstoppingsbedrijf in te schakelen. In dit bericht vertellen we meer over veelvoorkomende rioolproblemen, geven we tips en leggen we uit hoe u een probleem met het riool bij ons kunt melden.
Reparaties aan het riool
Het is belangrijk dat het riool rondom uw woning goed werkt, omdat u anders tegen vervelende problemen aan kunt lopen. Zo kan het toilet verstopt raken waarbij het water omhoog komt, maar ook de leidingen onder de wastafel, gootsteen of het doucheputje kunnen hinder veroorzaken. De meest voorkomende problemen die met het riool te maken hebben zijn:
Tips om rioolproblemen te voorkomen
Gelukkig kunt u als huurder zelf bepaalde maatregelen nemen om problemen met het riool in en om uw woning te voorkomen. Wij geven u graag een paar tips.
Het melden van problemen aan het riool
Toch problemen met het riool? Dan kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Wij denken graag met u mee zodat u uw toilet of gootsteen snel weer kunt gebruiken. U kunt reparatieverzoeken zelf melden via Mijn Beter Wonen, of contact met ons opnemen door te bellen of mailen. In het geval van rioolproblemen zult u bij het bedrijf RRS (Riool Reinigings Service) terechtkomen, ook via ons keuzemenu aan de telefoon. RRS maakt direct een afspraak met u om een monteur langs te sturen.
Spoed? Is uw toilet verstopt, komt het water omhoog, en heeft u maar één toilet in de woning? Bij dit soort spoedgevallen kunt u ons ook buiten kantoortijden bellen. De spoeddienst zorgt er dan voor dat u zo snel mogelijk geholpen wordt.